Vrijwilligers Hand- en Spandienst vernieuwen Optimisten Steigers

Geplaatst op 14-02-2024  -  Categorie: Haven  -  Auteur: Technische Commissie

Onder leiding van het nieuwe Hoofd TC Peter van Dongen wordt door de vrijwilligers van de Hand- en Spandienst hard gewerkt aan de nieuwe opti steigers en taluds om veilig en met gemak aan te leggen en optimisten in het uit het water te halen. Alle steigers worden komende jaren gerenoveerd en voorzien van hoogwaardige GVK roosters. Dat brengt een aantal belangrijke voordelen met zich mee.

opti steiger

De keuze voor GVK (glasvezelversterkte kunststof) roosters biedt verschillende voordelen voor de optimisten steigers. Allereerst zijn GVK roosters zeer duurzaam en bestand tegen corrosie, waardoor ze geschikt zijn voor gebruik in een maritieme omgeving zoals die van het Veluwemeer. Daarnaast zijn ze lichtgewicht en toch zeer sterk, wat zorgt voor een stabiliteit en veiligheid.afgraven 3

Via de twee taluds kunnen de optimisten in en uit het water gelaten worden. De oude taluds zijn een aantal maanden geleden al verwijderd. Op dit momenten worden er frames gemaakt van azob balken. Azob is een hardhoutsoort afkomstig uit West-Afrika, bekend om zijn uitzonderlijke duurzaamheid en weerstand tegen vocht en rot. Door azob balken te gebruiken als constructiemateriaal voor het talud wordt een solide en langdurige basis gecreëerd die bestand is tegen de uitdagende omstandigheden van ons klimaat. Het talud wordt ook voorzien van GVK roosters, wat zorgt voor een uniforme en hoogwaardige uitstraling samen met de vernieuwde optimisten steigers.

talud 1

De vernieuwde optimisten steigers zullen spoedig gereed zijn om de optimisten zeilers te verwelkomen bij EWSV Admiraal van Kinsbergen.

Wil je mee bouwen om zo je vrijwilligersuren te maken? Meld je dan aan via MijnAvk.

Watersport

> Zeilen