roeien header

Sloeproeien in Elburg!

Sinds dit jaar is het mogelijk om te gaan sloeproeien in Elburg. Als watersportvereniging hebben we geïnvesteerd in twee roeisloepen en zoeken we enthousiaste vrouwen en mannen om mee te doen.

Als watersportvereniging hebben we nu al 2 dames teams die op een vaste avond trainen.). Waar mogelijk kunnen de teams ook meedoen met wedstrijden in het land. Kijk op https://www.sloeproeien.nl voor een impressie van alle sloeproei activiteiten in Nederland!

Lijkt jou dit wat meld je dan aan!

whatsapp-image-2023-04-04-at-19-32-55-1

Wat is sloeproeien?

Sloeproeien is een vorm van roeisport waarbij teams in open boten, meestal sloepen genoemd, tegen elkaar racen. Deze sport combineert kracht, uithoudingsvermogen en teamwork. Een sloep is meestal een robuuste, zware boot, ontworpen om te worden geroeid in verschillende weersomstandigheden, waaronder ruwe zeeën. Sloeproeien wordt vaak beoefend als een amateursport en is populair in landen met een maritieme traditie, zoals Nederland en Engeland.

Een typische sloeproeiwedstrijd omvat een vast aantal roeiers, meestal tussen de 6 en 12, die synchroon roeien met lange roeispanen. De stuurman of -vrouw zit aan het roer en leidt het team door het parcours. Wedstrijden variëren in lengte en moeilijkheidsgraad, van korte sprintwedstrijden tot langeafstandsraces die enkele uren kunnen duren.

Sloeproeien bevordert teamwork, fysieke fitheid en het vermogen om met wisselende weersomstandigheden om te gaan. Het is ook een sociale sport, waarbij teams vaak samen trainen en deelnemen aan lokale evenementen en regatta's. Sloeproeien heeft een sterke gemeenschapsbetrokkenheid en biedt deelnemers de kans om te genieten van de natuurlijke schoonheid van waterwegen terwijl ze hun roeivaardigheden verbeteren en competitief zijn.

Wil jij gaan sloeproeien??? Wacht niet langer en meld je aan door onderstaand formulier in te vullen.

Je algemene gegevens

Vrijwilligersinzet

Op welke wijze wil jij je gaan inzetten binnen de vereniging?

Soort lidmaatschap

Wat voor soort lidmaatschap meld je je voor aan?

Beveiligingscode Beveiligingscode