header-zeillessen

Zeillessen

Word Kapitein van je eigen boot!!

Ontdek hoe ontzettend leuk het kan zijn om te leren zeilen. Van beginner tot gevorderde ben je bij de AvK aan het juiste adres om stap-voor-stap te leren zeilen. Kinderen van 7 tot 11 jaar starten in een Optimist, daarna stappen ze over naar een Splash om vervolgens als gevorderde over te stappen naar een Laser. Ook als volwassene ben je welkom om te leren zeilen.

Niveaus, Groepen en lestijden

We geven zeilles in verschillende niveaugroepen. De Optimist zeilers van 7 tot 11 jaar zijn onderverdeeld in 3 groepen:

• Matrozen - dit is de beginnersgroep (lestijd 09:30 tot 12:00 uur)
  • Stuurlui - hier heb je al wat meer ervaring (lestijd 10:30 tot 13:00 uur)
  • Admiraal - hier word je uitgedaagd om je boot zo snel mogelijk te laten gaan (lestijd 10:30 tot 13:00 uur)

Voor de Splashes hebben we 2 groepen:

• CWO - In deze groep werken we volgens het cwo-systeem. Na het behalen van je cwo 3, kan je doorstromen naar onze wedstrijdgroep. (lestijd 14:00 tot 16:30 uur)
  • Wedstrijdgroep is het ook mogelijk training in een laser te krijgen. (lestijd 14:00 tot 16:30 uur)

De (jong)volwassenen zitten met 3/4 cursisten en 1 instructeur op de boot. De insteek van de lessen is om veilig en kundig een pleziertocht te kunnen maken. Zijn er wensen om hiervoor een diploma te halen, dan is dit, in overleg, mogelijk.

img-0761

img-2651

Hoe verloopt een zeilles?

OPTIMISTEN

De optimist zeilers zijn zo’n 30 minuten van tevoren aanwezig. In deze tijd heb je de gelegenheid om je boot op te tuigen, je zeilkleding aan te trekken en je klaar te maken voor de les. We starten altijd met een instructie in het clubgebouw. Daar krijg je uitleg over wat jullie die les gaan oefenen. Na de instructie gaan jullie het water op onder begeleiding van de instructeurs die in een bijboot alle leerlingen van dichtbij volgen en tips geven waar nodig.

VERVOLGZEILERS - SPLASH, LASER EN ANDERE BOTEN

De vervolgzeilers krijgen ook eerst instructie in het clubgebouw. Zorg ervoor dat je boot al is opgetuigd en klaar ligt om te vertrekken. In je zeilkleding kom je instructie volgen om het op het water te gaan oefenen. Ook tijdens deze training zijn er instructeurs in een bijboot erbij om je te begeleiden.

VOLWASSEN ZEILLES

Aan het begin van de les meld je je (in zeilkleding) bij je instructeur in het clubhuis. Hier krijg je te horen wat je gaat leren in de les. Vervolgens maken jullie samen de boot in orde en gaan jullie het water op. Je zit met 3/4 cursisten en een instructeur aan boord.

Watersport

> Zeilen